topbella

Selasa, 05 Oktober 2010

Say : Alhamdulillah ....

Alhamdulillah , semangat dan keceriaan dipagi hari yang baru , setelah dua hari kota terguyur hujan deras . Pagi pagi diperlihatkan dengan keluhan teman , 
 Hufffh , capek fikiran , capek hati " ...^_^ , saya tersenyum melihatnya . Keadaan saya beberapa hari yang lalu , pusing, risau , gundah dengan apa yang harus saya lakukan dan apa yang ingin saya capai. Lelah, jika terus memikirkan misteri yang masih Allah simpan untuk kita . So, sobat ...sebenarnya yang musti kita fikirkan saat ini adalah ''bukan sesuatu yang belum kita punya , tapi fikirkanlah sesuatu yang kita miliki sekarang dan bersyukurlah untuk itu". Hati kita rentan banget lho , kalo kurang bersyukur , ada aja penyakit hati yang nginap nanti."

So untuk kilasan pagi ini intinya ,,Kalo udah capek hati n fikiran kita , refesh dech diri kamu sendiri ,
"TUTUP MATA, TARIK NAFAS AND SAY ALHAMDULILLAH"

dan ingat
"SYUKURI APA YANG KAMU MILIKI SEKARANG, DARIPADA MEMIKIRKAN HAL YANG BELUM KAMU MILIKI"

maka nikmat tuhan manakah yang kamu dustakan

Masih terngiang-ngiang ditelinga saya kalimat “Man purpose, ALLAH dispose” bahawa hidup adalah rangkaian ikhtiar demi ikhtiar dan akhir dari ikhtiar ini bukan manusia yang menyelesaikan, manusia berikhtiar, ALLAH yang akan menyelesaikannya, yang bermula dari sebuah niat, niat yang mulia mahupun tidak mulia maka akan selalu ada dua kemungkinan yang terjadi diakhir ikhtiar iaitu apakah hasil yang akan terjadi itu sesuai dengan perancangan saya atau sebaliknya, inilah ruang kuasa ALLAH, ya ada ruang yang mesti saya sedari, ruang di mana setiap ikhtiar tak dapat saya ketahui hujungnya, ruang yang benar–benar sangat gelap bagi saya.

Ruang itu adalah kehendak Allah ..( Ar Rad : 39 ) 



Note : Terinspirasi dari status YM@ Seeker Eagle : "Capek Hati, Capek Fikiran " hehe,

0 komentar:

Posting Komentar

Dik Triesna

Foto Saya
Dik Triesna
"Allah Tetapkan Apa Yang Terbaik Bagi HambaNya dan Akan Indah Pada Saatnya, Bersabarlah..."
Lihat profil lengkapku